ISO 50001:2018 assistant & measures tool
All requirements and measures at a glance
Your advantages at a glance
- All requirements and structures of DIN EN ISO 50001:2018
 - PLAN-DO-CHECK-ACT principle and High-Level-Structure (HLS)
 - Simple identification and evaluation of the SEU
 - Guide for your auditing/certification process
 - Recording of measures with responsible parties and before-and-after analysis
 
Your advantages at a glance
- All requirements and structures of DIN EN ISO 50001:2018
 - PLAN-DO-CHECK-ACT principle and High-Level-Structure (HLS)
 - Simple identification and evaluation of the SEU
 - Guide for your auditing/certification process
 - Recording of measures with responsible parties and before-and-after analysis
 
Our intuitive assistent for DIN EN ISO 50001:2018 guides you safely through the auditing and certification process. It is structured according to the PLAN-DO-CHECK-ACT principle and contains all the new ISO structures and requirements of the standard.
The DIN EN ISO 50001:2018 assistant
- enables you to quickly and easily identify and evaluate the energy performance of the key areas (SEU)
 - Mapping of the high-level structure (HLS) as a new basic structure
 - Stakeholder and context analysis as well as a measure and risk assessment.
 
The measures tool is used to record all optimization measures. Standardized records enable the monitoring of implementation and success control.
ISO 50001:2018 assistant & measures tool
      Schritt-für-Schritt Anleitung 
    
  
  Einfache und übersichtliche Schritt-für-Schritt Logik der einzelnen Kapitel:
- Der Energieassistent unterstützt bei der Erstellung der Dokumentation eines Energiemanagementsystems nach der Norm ISO 50001:2018
 - Es wird dabei dem PLAN-DO-CHECK-ACT Zyklus gefolgt
 
      Kontext der Organisation, Interessierte Parteien, u.a. 
    
  
  Übersicht der Anforderungen:
- Von der Fragestellung über den Handlungsbedarf bis zur Eintragung eines Kommentars
 - Dokumentation des aktuellen Status (noch offen, in Bearbeitung/zu prüfen, erledigt)
 
         Abschlussprüfung und Erzeugung der Dokumentation 
    
  
  Abschließender Check:
- Wurden alle notwendigen Schritte getätigt und alle Dokumente erstellt
 - Unterstützung durch eine To-Do Checkliste zur Abarbeitung der offenen Punkte
 
      Maßnahmen-Tool 
    
  
  Dokumentation von Maßnahmen:
- Von der Verantwortlichkeit über die geplanten Kosten bis zur erwarteten Einsparung
 - Setzen eines Starttermins und Überwachung des Endtermins sowie der grafische Vergleich der Ausgangssituation und des Umsetzungserfolgs
 - weitere Dokumentationsmöglichkeiten